Tuesday, January 29, 2013

Pilihan

assalamualaikum ~

ok. cuti sudah abis...hari nie kuliah balik...tggu cuti CNY next week plak k..pagi td pnynya lah liat mo bgn pg klas..itu la yg jadi kalo dah cuti lama..then, masa tgh iron baju n tudung pg td..tiba-tiba...................(mcm seram plak kan..hahaha) terlintas kat kepala hotak aku nie satu persoalan yg berupa pilihan ~

"pilihlah...nak iron tudung ka nak iron rambut?"

faham x? soalan yg ringkas tp maknanya mendalam...ok, fes...aku bukan ustazah yg tahu hukum agama secara mendalam k...aku just nak share apa yg aku tahu utk perkongsian bersama..kalo ada salah tlng tegur dan tunjukkan.. =)

ok..aku nak taip cam malas ja..so, biar gambar berbicara ~


 hukum menutup aurat a.k.a bertudung sudah diwajibkan dan tertulis di dalam Kalam ALLAH, al-Quran Nur Karim ~
 


kata orang 'jgn jg tepi kain orng'. 'jgn sibuk hal orng, kubur masing2x'. tapi..lihatlah kalo kita x buat orng lain pun kena juga tau..kesian kat drng...

 

kalau kita syg kat ayah kita...penuhilah tuntutan-NYA..in sha ALLAH semua akan selamat ~



Dunia kian berubah...skang ramai yg bertudung tp ada mcm2x trend dan gaya...bertudung biarlah sempurna (ok...yg nie aku pun x pass lg..masih perlu dibaiki..)


Bila dan bertudung tu...jagalah akhlak dan perilaku...malu skit kat orng...jgn cemarkan agama kita...Islam itu kan Indah ~


p/s --> sekian, semoga bermanfaat utk diri sendiri dan orng lain ~