Sunday, January 13, 2013

Kuasa Kata

assalamualaikum...

hye..hari nie setelah seharian menghadap lappy dan muka buku aku dpt sesuatu utk dikongsi...hehe...ok...fes, dunia skang nie byk yg dah berubah kan..orng pun sama juga..mcm2x...lain udang lain garam...lain orang lain ragamnya...so, kalo kita hidup just nak puaskan hati orng mmg x dpt la k...kita kn be realistic...ingat !

"tak hidup dek puji, tak mati dek keji"

nie la kata2x yg aku dpt kat muka buku tu..heee...terbaca dr tulisan seorang hamba Allah...tepat skali kan kata2x nie..aku setuju sgt ! dan sokong 100%..kita nie kalo hidup sbb pujian org ja..haih...mmg x ley pegi jauh la..lagi satu...kita jgn pentingkan diri...ingat !

"if u want go faster, go alone....if u want go far, go together..."

see...its very true u know...cewaahh...aku x reti la speaking2x nie...aku kan bakal cikgu bm..hihi...so, dlm bahasa melayunya, kalo nak pg laju, pg sorang..kalo nak pg jauh, pg bersama...maksudnya...kalo kita nak berjaya dengan cepat or terburu2x..buat la sorang2x...a.k.a selfish...tp kalo nak berjaya dgn lebih cemerlang n terus berjaya...mari buat sama2x..yeay !!! berdua kan lebih baik...bertiga, berempat, berlima n so on...hiii..

so, itu ja la utk hari nie...moga2x dpt manfaatkan utk diri..heee...ok..skang dah lewat mlm..pg tido besok bgn lmbt plak..heee...oh ya, best taw dngr hot fm mlm2x mcm nie...nite semuanyaaa...

p/s --> hari nie tgok 2 movie kat tiub awak...LBS katerine n Parit Jawa..dua2x awesome !!!

No comments: