Friday, April 12, 2013

Sibuk

assalamualaikum ~

ya, aku mmg agak sibuk dlm 2, 3 minggu kebelakangan nie..dgn asaimen, dgn watikah, dgn jpp, dgn pidato...hurrrmmm..byk jg kan...in sha Allah pukul 8 pg nie majlis watikah jpp akan berlangsung..semoga semuanya berjalan lancar..then, jam 6 ptng nnt..kena bertolak ke UIA pulak...ada seminar kepimpinan..ku pohon semoga aku diberi kekuatan dan keazaman yg tinggi dlm melaksanakan tanggungjawab ini..ameen..

p/s--> kesibukan ini mengajar aku lebih dewasa...

Friday, March 29, 2013

Mimpi

assalamualaikum ~

semalam aku mimpi kau lagi...kau dtng pada aku..kita bahagia..tp sekejap saja..kau sebut nama dia dan kau katakan kau rindukan dia...aku kecewa lg..aku bangun, bantalku basah..

p/s --> bantal basah ini, lama-lama akan kering. TAK AKAN pernah macam itu saja : basah.

Wednesday, March 27, 2013

Hari Ini

assalamualaikum~

hari ini..27 Mac 2013..selamat hari jadi Pak Cik Zul..semoga tahun ini membawa erti yg paling bermakna buatmu...tahun ini kamu cukup bersinar... KU yg berdedikasi, ketua sayap yg hebat, pengerusi program yg awesome...lepas nie apa lg??? semoga lebih banyak kejayaan yg akan kamu lakarkan...proud of u...disebabkan hari ini kerajinan sy dtng dgn baik skali...i have sumthing 4 u....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

taaaaaadaaaaaaaa !!!! 

ok x? hahahaha...sorie la kalo x smart..just the way you are ~

p/s --> nak hadiah x ? hehehe.. =D


Tuesday, March 26, 2013

Hidup

assalamualaikum~

heay ! aku boleh hidup lah tanpa kau...hahaha...

p/s --> Allah, kalau orang lain menyakiti aku, aku mohon, jgn biarkan aku melakukan hal yg sama pd orng lain... ^_^

Sunday, March 24, 2013

PBS

assalamualaikum ~

setelah seminggu berada di bumi selangor...hari ini aku jejakkan kembali kaki di bumi ipoh...ya, seminggu aku dan kwn2x ku yg lain menjalani pengalaman berasaskan sekolah a.k.a PBS di SK Kuang..secara keseluruhannya aku bagi 8/10..hahaha..nie fes time aku buat pbs kat tmpt orang..ssb dua kali pbs aku buat di kg..for me, cikgu2x kat sk kuang nie sgt awesome..semuanya baik2x n sporting2x, hebat2x n semua la..tp kerani ngan mak cik kantin plak yg semcm ja tgok kami..haha..apa2x aja la..

murid2x plak..ok la..ada yg sopan, baik..tp ada juga yg x dengar ckp n x hormat guru..biasa la..murid2x nie kan mcm2x..satu ja yg aku terkilan ialah bila dpt knl dan tau pasal budak2x yg tinggal kat asrama damai ramai yg bermasalah n ddk kelas hujung..asrama damai nie rmh utk anak2x yatim or anak2x yg x da penjaga..bila fikir pasal drng nie rasa sedih sbb drng nie dah x da sapa2x nak tlng bila besar nnt..so, drng sendiri yg kn tlng diri drng dgn belajar sungguh2x dan seterusnya berjaya dalam hidup..tp syg..drng kat sekolah tu ddk kelas hujung n bermasalah...bagi aku, sebagai guru, budak2x mcm nie la yg kita kn tlng n bantu drng utk berjaya...dlm pada itu jg aku bersyukur coz aku mampu berjaya n hidup lebih baik dr mereka...

btw, pbs kali ini bkn setakat pbs ok..pbs kali ini versi 'pbs sambil jalan2x'...hahaha..aktiviti kami balik ja sekolah tak lekang ddk kat rmh..ada ja tmpt nak pg merayap..hahaha..malas nak cerita...so, layan ja la gmbr nie..

fes day, tasik biru with si comel2x marissa wafa...
next, berbelanja kat the store utk seminggu menumpang di rumah orng..

hari pertama di sekolah...hye, nama cikgu, haslinda..

hari kedua, cikgu linda sibuk buat kajian soalan pbs...rajin x? hehe..
ini dia...sekinchan...pantai dia air kaler hitam...

ini lah sawah padi sekinchan yg indah...byk drama n filem shoot kat sini taw..

hari ketiga..berbaju koprat ke sekolah..merah hitam u olls..


with one of my student..cuba teka mcm muka sapa? haha..tettt..

hari keempat busy dgn ujian SEGAK...


hari terakhir...terima kasi SK Kuang utk pengalaman dan ilmu yg sgt berharga..

sebelum balik ipoh..kami sempat ronda2x kl..n shopping..total amount shopping aku terpaksa dirahsiakan...hahha..btw, i have fun with it !

p/s --> cuti sdh abis ! fokus asaimen ! heeyaah !!



Saturday, March 16, 2013

Rasa itu sudah Mati

assalamualaikum ~

cepat atau lambat, kebenaran itu pasti akan terungkai...itu janji ALLAH...sekarang sdh ramai yg tahu akan dia...aku? jika ditanya pada aku...aku sdh lali dgnnya..rasa aku sdh mati..ya, mati...aku sdh tidak peduli akan dia...bg ku memikirkannya membazir masa dan tenagaku...aku cuma mampu doakan yg terbaik utknya..semoga apa yg dia cari selama ini, dia temui...

kpd si dia yg sorang lg...aku syg ko la bodoh !! sshnya aku nak lupakan ko...tp kalo itu yg ko nak, aku akan cuba..tp perlukan masa sbb kenangan kita x mudah aku padam dlm ingatan..ko pernah jd segala2xnya buatku...aku rindu along aku, aku rindu syg aku...

sekian...

p/s --> kpd kwn2x unit k..selamat berpbs yg ke-3 dan selamat bercuti !! ^_^

Saturday, March 9, 2013

Blog

assalamualaikum...

dear blog, rindu sy x? lama sy x taip kan..sorie..blog2x, hari nie sy nangis lg...maaf sbb x tepati janji sy dulu...sy ingat sy kuat tp x...blog, jahat sgt kah sy? blog, semua orng x nak kwn dgn sy lg ka? blog, sy dah cuba buat yg terbaik utk semua..tapi...

blog, bg la sy semangat sikit...sy kn kuat kan blog...sy tahu ALLAH sentiasa ada..ya ALLAH, ampunkan dosa hamba yg khilaf ini...hamba mohon tenangkan lah hati hamba...jd kan lah hati hamba ini hamba yg berada di bawah lindungan-MU...

p/s --> slamat mlm blog, sy penat ~