Tuesday, January 15, 2013

Ujian

assalamualaikum..

dear blog..banyak yg ingin ku ceritakan padamu...byk kata yg ingin ku coretkan padamu..namun..itu cuma rasa..kerana aku yakin hanya pada-NYA saja wajar ku ceritakan..kerana DIA lah yg Maha Mengetahui lg Maha Mengasihani...

hari ini aku bersyukur kerana aku tahu masih ada yg syg pd diri ini..masih ada yg peduli pada diri ini...terima kasih ya ALLAH kerana KAU telah berikan khabar gembira di sebalik kesedihan dan kekecewaanku ini...

kalimah-MU menjadi penguatku...aku percaya pada-MU...ku tunggu janji dari-MU..doaku pada-MU..

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesusahan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kemalasan. Aku berlindung kepada Engkau dari sifat pengecut dan kikir. Aku berlindung kepada Engkau dari terbelit oleh hutang dan tertindas oleh orang lain."

'Kadang kala ALLAH sengaja turunkan hujan tika terik mentari, kita kecewa dan tercari2x di mana perginya mentari, tetapi ketahuilah sebenarnya ALLAH mahu hadiahkan kita pelangi yg lebih indah selepas hujan...'


 


p/s --> sucikan hati dari fikiran negatif..keep smile.. =)






No comments: