Tuesday, January 8, 2013

Pesan Untuk Diri

assalamualaikum...

duhai hati...mengapa selalu gundah...
duhai hati...mengapa sering sakit...
duhai hati...mengapa kerap menangis...

sejak akhir2x nie...entah knp hati dan perasaan aku slalu sakit...encik jeles slalu dtng..haih...tolong la jgn terus begini...berulang kali aku nasihatkan diri aku sendiri..buang jauh2x perasaan tu..x elok di simpan dlm hati...bila hati dah hitam dan kotor...sukar untuk disucikan kembali...

bila difikir2xkan balik...memang inilah ragam manusia kan..saling berlumba2x, bersaing, cemburu, hasad, dengki, iri...disebabkan nama aku MANUSIA...maka jujur aku cakap aku pun kadang rasa seperti itu...tp balik pada hati masing2x utk kawal dan tangani perasaan a.k.a bisikan syaitan itu...

Ya ALLAH ya tuhanku, aku berlindung padaMu, aku mohon jauhi aku dari bisikan syaitan...hindari aku dari perasaan mazmuhan yg Engkau murkai...sucikanlah hatiku dan semaikanlah dengan nilai dan sifat yg terpuji...Amin ya Rabb...

dunia...
bukan mencari siapa yg bagus dan siapa yg salah...
bukan mencari siapa yg pandai dan siapa yg bodoh...
bukan mencari siapa yg kaya dan siapa yg miskin...
atau siapa yg menang dan siapa yg kalah...
tapi mencari apa yg bakal dibawa sebagai bekalan ke SANA nnt..

akhirat...
itulah yg pasti...
kebahagiaan yg kekal abadi...
aku mohon Tuhan jika bahagia itu tidak aku miliki kini...
biarlah aku merasakannya di akhirat yg kekal abadi nanti...

p/s --> Tuhan, dengarkanlah. Aku tunggu keajaiban yang telah engkau janji. Pelangi, pelangi paling indah selepas kau turunkan guruh dan kilat yang paling hebat sebelum ini.

No comments: